Organizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym- szkolenie.
Podstawa prawna: Szczegółowy zakres zadań nauczyciela nakłada na niego obowiązek ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (ze zm.: Dz.U. 2017, poz.1189) (art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3).
Liczba godzin dydaktycznych: 10
Cele szkolenia: poznanie aspektów prawnych, form i metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Adresaci szkolenia/wymagania wstępne: czynni nauczyciele, kandydaci na nauczycieli (studenci kierunków pedagogicznych).
Minimalna liczba chętnych do uruchomienia kursu: 15
Ramowy program szkolenia:
Organizacja procesu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wspieranie ucznia w rozwijaniu jego indywidualnego potencjału, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Koordynacja i integracja pracy wychowawczej dotyczącej całej klasy z działaniami wobec uczniów doświadczających trudności.
Zasady i metody pracy z uczniem ze SPE: niepełnosprawnym ruchowo, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z zaburzeniami w rozwoju emocjonalnym i społecznym, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, z ADHD.
Ogólne zasady pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym: umiejętność analitycznego odczytywania orzeczeń poradni psychologiczno –pedagogicznych, konstruowanie IPET.
Ewaluacja i dokonywanie oceny efektywności pracy z uczniem o SPE.
Forma zaliczenia szkolenia: uczestnictwo w zajęciach/projekt grupowy.
Korzyści: wzrost kompetencji zawodowych u czynnych nauczycieli, poznanie sposobów pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; lepsze przygotowanie do zawodu nauczyciela w przypadku studentów.
Cena: 100,00 PLN
Kadra: wykładowcy – praktycy SAN, w tym specjaliści w zakresie pedagogiki specjalnej.