RAMOWY PROGRAM STUDIÓW
W ramach studiów zrealizowane zostaną m.in. następujące przedmioty:
- Specyfika pracy trenera, rola i zadania.
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie szkoleniowym.
- Metodyka procesu uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych (Lifelong Learning).
- Wybrane zagadnienia psychologii pracy.
- Wybrane zagadnienia prawne i księgowe w kontekście pracy trenera.
- Metodologia prowadzenia szkoleń.
- Dynamika grupy – procesy grupowe i zarządzanie grupą szkoleniową.
- Rozpoznanie i diagnoza potrzeb szkoleniowych.
- Efektywne prowadzenie szkoleń.
- Zarządzanie motywacją uczestników szkoleń.
- Trener a grupa – budowanie relacji, ustalanie kontraktu, zasady współpracy.
- Metody i narzędzia coachingowe w pracy z grupą.
- Narzędzia i materiały dydaktyczne w pracy trenera.
- Formy aktywizacji uczestników szkoleń.
- Sytuacje trudne w pracy trenera.
- Ewaluacja szkoleń.
- Trening umiejętności społecznych.
- Warsztat trenera – pogłębianie kompetencji i zasobów osobistych.
- Trening autoprezentacji.
- Egzamin i etiudy zaliczeniowe (indywidualne i grupowe) + feedback.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ :
- dwa semestry (program realizowany w ramach roku kalendarzowego),
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin dydaktycznych: 180 ( w tym seminarium/projekt).
Zajęcia prowadzone są aktywnymi metodami wykładowymi i warsztatowymi oraz metodami angażującymi indywidualną aktywność słuchaczy poprzez wykorzystanie platformy on - line.
Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie pracy dyplomowej lub projektu grupowego w formie pisemnej.
Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych programem studiów.