Dostępne miasta: Bełchatów

Absolwenci będą posiadali kwalifikacje do pracy w charakterze specjalisty ds. public relations. Oznacza to, że będą  potrafili planować działania PR firmie  – począwszy od koncepcji, budowy programu, wybór technik i sposobów budżetowania, a kończąc na ewaluacji i badaniu skuteczności prowadzonych kampanii. 

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

I Wstęp do Public Relations

Blok przybliży słuchaczom świat PR, wytłumaczy związki pomiędzy PR a innymi dziedzinami komunikacji (m.in. marketingiem, reklamą i psychologią). Słuchacze dowiedzą się, jak rozwijać umiejętność kreatywnego i nieszablonowego myślenia. Nauczą się projektować i realizować profesjonalną strategię PR. Poznają zasady etyczne w PR. Dowiedzą się, jak wykorzystać storytelling.

II Public Relations w praktyce – zarządzanie reputacją firmy

Słuchacze zrozumieją miejsce public relations w strukturze organizacyjnej firmy, dowiedzą się jak zbudować program PR i jak go wycenić oraz dokonać ewaluacji prowadzonych działań.  Podczas zajęć uczestnicy poznają techniki tworzenia tożsamości firmy i ich oddziaływania na pracowników. Nauczą się także zarządzania komunikacją w kryzysie.

III Media Relations

Blok poświęcony będzie rynkowi mediów w Polsce. Słuchacze dowiedzą się jak działają media, nauczą się jak budować strategię media relations.  Poznają reguły, jakie rządzą mediami oraz zasady przygotowania konferencji prasowej, briefingu czy event PR. Blok poświęcony będzie zasadom redagowania materiałów PR, skutecznemu monitoringowi obecności firmy w mediach oraz pracy z kamerą.

III Nowoczesne formy PR

Blok pokaże, jak wykorzystać potęgę mediów społecznościowych, by prowadzić dwustronną komunikację. Dzięki zajęciom słuchacze zrozumieją jak  internet zmienił public relations. Pojawienie się nowego konsumenta raz na zawsze zmieniło bowiem komunikację, wprowadzając na rynek nowe technologie i nową skuteczność.

- Nowy konsument.

- Komunikacja na Facebooku: strategiczne zarządzanie stroną, algorytmy; mierzenie skuteczności działań prowadzonych w serwisie; komunikacja wizualna; transmisja na żywo; reklamy; regulamin.

- Instagram – wprowadzenie do aplikacji; jak firma może ją wykorzystywać do komunikacji.

- Kod Youtube – mechanika serwisu, pozycjonowanie, strategie wykorzystywania.

- LinkedIn i Slideshare.

- Social celling.

IV PR pracownika = PR firmy

Budowanie zespołu oraz coaching w praktyce. Celem modułu jest podnoszenie osobistych kompetencji interpersonalnych związanychz komunikacją.

Prawidłowa współpraca między członkami zespołu stanowi jeden z kluczowych czynników wpływających na jego efektywność. Wykorzystując takie narzędzia jak coaching czy gry zespołowe studenci popracują m.in. nad: budowaniem zespołu i efektywną komunikacją (wewnętrzną i zewnętrzną), postawami asertywnymi, rolą lidera w zespole, a także nad tym jak radzić sobie z komunikacja kryzysową oraz jak dawać pozytywny feedback (informację zwrotną).

ORGANIZACJA ZAJĘĆ :

  • dwa semestry,
  • system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
  • zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
  • liczba godzin dydaktycznych: 180 ( w tym seminarium/projekt).

Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem przede wszystkim praktycznych oraz aktywizujących metod nauczania, takich jak: studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, dyskusje, przygotowywanie i przedstawianie prezentacji na zadane tematy czy wykłady interaktywne. Zajęcia wspierane są licznymi materiałami audio-video. Warsztaty są przygotowane w oparciu o cykl uczenia się dorosłych (cykl Kolba) z uwzględnieniem procesu grupowego.

Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie projektu (grupowo lub indywidualnie) ściśle związanego z reprezentującą firmą.

Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych programem studiów.

Wybierz kategorię studiów, którą jesteś zainteresowany:

Executive MBA - studia kwalifikacyjne

PR Marketing