Wielokulturowość w klasie szkolnej - przygotowanie pracowników szkoły do pracy z dziećmi cudzoziemskimi – doskonalenie kompetencji pracy w wielokulturowej klasie (szkolenie doskonalące).
Podstawa prawna: Szczegółowy zakres zadań nauczyciela nakłada na niego obowiązek ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (ze zm.: Dz.U. 2017, poz.1189) (art. 6 pkt 3a, art.42 ust.2 pkt.3).
Liczba godzin dydaktycznych: 8
Cele kursu/szkolenia:
- Nabycie wiedzy na temat tego, czym jest, a czym nie jest kultura oraz jak człowiek funkcjonuje w tzw. kręgach kulturowych.
- Nabycie umiejętności wykorzystywania i tworzenia narzędzi do pracy w klasie wielokulturowej.
- Poznanie rodzajów edukacji kulturowej.
- Zrozumienie konieczności podejścia międzykulturowego (wielorakiego) w klasie szkolnej.
Adresaci szkolenia: nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dyrektorzy szkół.
Program szkolenia:
- Czym jest kultura, wiedza kulturowa.
- Człowiek w kulturze – stratyfikacja środowisk kulturowych.
- Typy edukacji kulturowej; na czym polegają: edukacja wielokulturowa, międzykulturowa; co to jest: transkulturowość?
- Metody pracy w środowisku wielokulturowym.
- Dostępne materiały do pracy w klasie międzykulturowej.
- Współpraca szkoły z rodzinami wielokulturowymi.
Forma zaliczenia szkolenia:
Obecność i aktywny udział, w szczególności w aktywnościach warsztatowych.
Sylwetka absolwenta szkolenia:
Absolwent kursu rozumie konieczność podejścia międzykulturowego w klasie szkolnej, jest przygotowany do pracy z dziećmi cudzoziemskimi oraz ich rodzicami, ale również do pracy z dziećmi rodzimymi, obcującymi z dziećmi cudzoziemskimi. Jest wyposażony w narzędzia do pracy w klasie wielokulturowej. Jest pozbawiony lęku przed wielokulturowością.
Cena: 350 zł
Kierownik merytoryczny szkolenia: Dr Adam K. Gogacz – ekspert międzynarodowy w dziedzinie edukacji międzykulturowej oraz kształcenia kompetencji społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym.